« Home | Gökkuşağında iki kuşak, İstanbul Modern'de. » | Yakında bu sayfalardaaa! »

MARGOT MUTFAKTA!

Çok zaman oldu mutfakta kendimi kaybetmeyeli, kendimi kaybedip mutfakta bulmayalı…

Bir baktım noodle pişirmiyor muyum? Pişiriyorum.
Pek de bir güzel olmuyor mu? Oluyor.
Yazalım tarifini, yapıştıralım panomuza, gün olur yine canımız çeker.
Haydi, komşular mutfağa!

Margot’un kabaklı karidesli nuuğdılı!

Malzemeleri:

Yumurtalı Çin göçmeni erişteler
3 adet, ince ince kıyılmış taze soğan
1 tombul diş sarımsak
Azıcık (serçe tırnağınız kadar) zencefil
Yarım kavanoz (minik kavanoz) donmuş karides
Bir adet minik şerit halinde doğranmış kabak
Soya sosu (paşa gönlünüze göre)
Susam yağı
Karabiber, kırmızıbiber ve muhtelif baharatlar

Yapalım da yiyelim:

Karidesleri kaynar, tuzlu suya atıyoruz, tam ne kadar bilmiyorum ama haşlanınca boğulmamak için su yüzüne çıkıyorlar o de en fazla 5 ila 10 dakika arasında değişiyor. Ve çıkarıp kenara alıyoruz.

Çin göçmeni eriştelerimizi (paketin içindeki bir kuş yuvası görünümündeki erişteler 1 kişiliktir) karideslerimizi haşladığımız suya atıyoruz. 10 dakikada onları haşlayıp, yıkamadan sadece süzüyoruz.

Çin tavamızı yoksa teflon tavamızı içindeki azıcık susam yağımızla kızdırıyoruz. İçine sarımsak, zencefil atıyoruz ve hızlı hızlı çeviriyoruz. Arkasından taze soğanları yuvarlıyoruz. Çeviriyoruz. (Mütemadiyen yüksek ateşte çevirmekten ibaret bu yemek). Sonra kabaklarımızı atıyoruz ve yine deli gibi çeviriyoruz. Sonra en son karidesleri tavadaki kalabalığa iade ediyoruz. Bu güzel kokan susamış kalabalığı, soya sosu ile ıslatıyoruz. Ve artık ezberlediniz: Deli gibi çeviriyoruz

En son kenardaki nuğdıllarımızı alıp bu lezzetli kabak karides karışımının kollarına bırakıyoruz. Güzel bir karıştırıyoruz ki, içerde tanışıp anlaşmayan kalmasın.

Baharatlarımızı serpip, arkadaşlarımızın tebrikleri arasında masaya doğru yürüyoruz.

Not: Yukarıdaki tarifimiz bir obur kişiliktir, bir çok obur kişi için tarifi obur kişi sayısıyla çarpınız.


Afiyet olsun!

Çok güzel olmuş bu site. Bayıldım.

Burada çok eğleneceğiz gibi duruyor:)

Budur, az önce simiole'nin sayfasında "hanımlara yaz sıcaklarından korunma yolları temalı" yazıyı okuyunca bu bayan bloggerlar da amma hemcinslerini koruyorlar diye düşünmüştüm lakin görüyorum ki cemiyeti topyekün kucaklayanlar da varmış.
Sevgili Margot, ben ki mantarlı tavuk sote-pirinç pilavı mekiklerine sıkışmış bir bekar idim bu tarifle çağ atlattınız, sınır aşırttınız bendenize teşekkür ederim.
Artık bol bol yapıp alemin aklını alırım, ehöm ehöm.
P.S. kabak yerine havuç olur mu, pek aramız yok da kendisiyle?

Celerone,
Sevdiğine çok sevindim, yaşasın!
Burcu'cuğum,
Haddim olmayarak nuğdıl işine girdim :) Sonumuz hayır olsun:)
Sevgili F.F,
Ne mutlu bana!! Size eğlenceli pişirmeler, deli gibi çevirmeler dilerim :) Kabak yerine havuç da olur neden olmasın? Bence sen orda bir güzellik yap üzerine biraz da susam serp! Geçenlerde susamlı karides yedim, gayet iyi oluyor.
Sen de bunun susamlı, havuçlu, karideslisini yapabilirsin!!

Oy oy Margotto, nedir bu güzellikler,nedir bu:-))

Oya'cım,
Ben mutfağa genelde terapiye giriyorum, en son dur dedim bir tanesinin resmini çekeyim bari oldu olucak, fena da durmuyor hani;). O oy oyları sizden duydum ya artık benden şımarığı olmaz :))
Çıraklığa talibim hocam! :)
Sevgili Acemi Aşçı,
Hoşgeldin. Sadece blogger'cılar değil herkes yorum yapabiliyor. Ama sizin sayfaları da merakla bekliyoruz o ayrı...
Her zaman beklerim, çok sağolasın!

İstediğin mercimekli köfte olsun, hemen anneye danışayım. Tarifini aklımda tutamıyorum! Malum transit mransit yaaa :)

cok guzel olmus!!!!
ellerine saglik. bu sayfa da cok guzel - noodle da cok guzel!
oh ya icim acildi.

Çok sağol Zeynep'cim,
Beğendiğine çok sevindim, hep beklerim :)

harika bir blog ,bende yeniyim blog aleminde ,bu kadar güzel bloglar beklemiyordum.
tebrik ederim

Bloglar alemine hoşgeldin Kadifeden :) Bir sürü güzel blog, güzel komşu var bizim mahallede, beğenin için sağolasın :)

Sevgili Margottocum bu mesajı okuduğunda anlayacaksın ki gunlerdir ettiğim tehditler artık fiiliyata gecmiş ve korkacaksın belki :) belki de sileceksin dediğin gibi ama olsun :)
kerevit mamüllerinin dinimizce haram oldugunu belirtip ayşe kadın imam bayıldı vb tariflere yönelmeni rica ediyorum senden

Sevgili Postfiyakacııım,
Nihayet tehditlerinizi yorum olarak fiiliyata geçirmişsiniz bakıyorum :) Kerevit mamullerine bayılıyorum elimde değil, ayşakadını da annem güzel yapar, tek şekerli :)
Bu arada siz blog açınca benim elim armut mu toplayacak sanırsınız, hayatta herşey karşılıklı hahayyt ! :))

İzninizle ben daha Tay işi bir tarif vereyim:
Wok tavaya bolca sıvı yağ konur, ardından sarımsak ve karidesler(ya da ince kesilmiş tavuk) fazla pişmeden hızla bir çevrilir, üzerine baharat(köri, zencefil vs) atılır, bir yumurta kırılır. Yumurtanın pişmesine yakın haşlanmış spagetti eklenip karıştırılır, soya sosu bolca dökülür.
En son indirmeden önce soğan, pırasa, kereviz, salatalık artık evde ne varsa jülyen kesilerek eklenir, sebzeler ısınacak kadar çevrilip servis edilir.
Üzerine kırılmış yer fıstığı ekilebilir.
Yanında bira iyi gider.

Yorum Gönder

ONCE UPON A TIME IN MARGOTTO

eXTReMe Tracker