« Home | BURGAZ ADA HUZUR ADA » | MAZERETİM VAR, SATÜRN TRANSİTİNE GİRDİM BEN! » | MARGOT MUTFAKTA! » | Gökkuşağında iki kuşak, İstanbul Modern'de. » | Yakında bu sayfalardaaa! »

MARGOT MUTFAĞINDAN SEÇME LEZZETLER!

Efendim, bu aralar mutfakta bir işler karıştırıyorum.
Nasıl şeyler mi? Genellikle kabaklı şeyler. Bu yaz neden bilmiyorum kabaklı yemek yapmaya meyilliyim. Kabak güzeldir arkadaşlar, kabaktan ne olur ki demeyin. Kabak sürprizli bir şey! Hem mütevazı, hem serin, hem de bir sürü malzemeyle harika anlaşıyor. İşte size birkaç sevilesi kabaklı tarif ve bonus olarak mantarlı muffinler!

KABAKLI MAKARNA:

Malzemeler:
1 obur kişi için:
1 Kabak
Yeterli
Makarna
Paşa gönlüne göre Tulum Peyniri
1 kaşık Krema
Karabiber, kırmızıbiber

Zeytinyağı

Makarnanızı haşlayınız ve bir kenarda başına gelecekleri beklemesi için ayırınız. Teflon tavanızın içine zeytinyağının sızmasına izin veriniz, üzerine tekerlekler halinde
kestiğiniz kabaklarınızı yuvarlayınız. 5 dakika kadar az tuz, karabiber, kırmızıbiber ekleyip, tavanın içini hareketlendiriniz. Bu karışımı yumuşatacak 1 kaşık kremayı da ekleyip, krema fingirdek hareketler yapmaya başlayıncaya kadar çeviriniz, ateşten alınız.

Makarnalarınız meraktan ölürken üzerlerine kabaklı karışımınızı dökünüz. En son tulum peynirinizi kar şeklinde yağdırıp, servise hazır, mideye nazır hale getiriniz

KABAKLI PAMUK:

Malzemeler:
1 obur kişi için:
1 kabak
1 adet tavuk bonfile
1 kaşık krema
3-5 minik küp eski kaşar
1 minik
demet dereotu
Karabiber, kırmızıbiber, kimyon
Zeytinyağı

Zeytinyağını teflon tavada kızdırın. Yeterince sinirli görünüp çat çut sesler çıkarmaya başladığı zaman karabiber, kırmızıbiber ve kimyonla hizaya getirdiğiniz tavuğunuzu tavaya bırakın. Her iki yüzünü de ikişer dakikadan harlı ateşte kızartın. Bu dakikalar geçince ateşinizi iyice kısın ve tavanıza bir kapak kapayın. Böylece tavuğunuz on beş yirmi dakikada yemeğe ismini veren pamuğun kıvamına gelecektir. Şimdi yine tekerlekler halinde doğradığımız hit sebzemiz kabağımızı
tavuğa ekleyebiliriz. Ve bir beş dakika daha buharında pişmesi için kapağını kaparız. Son olarak kremamızı, peynirimizi ve ince kıydığımız dereotumuzu da eklersek, peynirler kremanın rehavetinden erir ve dereotları da kabağa çok yakışır.

KOLAY MUFFIN:


Geçenlerde markette gezinirken Dr.Oetker’in muffinlerini keşfettim. Unu ve kâğıt muffin elbiseleri ile oynamaya hazır bir paket olduğuna karar verdim. Nasıl çocuklar için Kinder sürpriz, toto yumurta falan yapıyorlarsa bence bizim yaşımızdakiler içinde böyle muffin, kolay pizza vs gibi kutular yapmışlar. İçinden her türlü malzemesi çıkıyor. Canınız biraz oyun mu çekti? Seçin bunlardan birini, biraz yağ, su karıştırın. Sonra gelsin fırından güzel kokular! Ben benimkilerin içine mantar, kaşar peyniri ve dereotu ekledim. Siz istediğiniz malzemelerle eğlenebilirsiniz!

Afiyetler olsun efendim!

Ben denedim, çok memnun kaldım!

Kendi evimde de ilk fırsatta deneyeceğim!

Sağolasın Margotto!

4. misafir ben:))

yummmm yummmmm agzim sulandi:)) cok super tarifler, ilk firsatta denenecek, yahu cidden dereotu da kabaga nasil yakisir ama:)))

bir de akliam bir reklam mottosu geldi, mutfakta biri mi var:)))

Yemek tariflerine bayıldım ayıltmak için bişeyin varmı yazmadan geçemedim

Muffinini bizzat tatmış birisi olaraktan gerçekten çok beğendiğimi belirtmeden geçemeyeceğim sabah sabah gözlerimizi o güzel muffinle açtırdığın için teşekkürler.
Devamını bekleriz:)

hemen denemek lazım. :)

Yaw benim kafam karisti hangi Margotto yururlukte burasi miii digeri mi? Ben digerine link verdim, orada tis yok, burasi almis basini gitmis :) Su kabakli tarifler pek guzel gorunuyor, makarna ile bu ayin yemek etkinligine katilinabilinir :P

Sevgili Misafirler, burcuk, dali, postfiyaka, espi ve berceste;
Photomargotto'yu ihmal ettim, biliyorum. Test yayınında böyle aksaklıklar olabiliyor kusuruma bakılmasın lütfen. Beğendiğinize çok sevindim, umarım yakında ek blog'umuz daha güncel devam edecek!
Berceste,
Asıl Margotto: margotto.blogspot.com
yani sen doğru link vermişsin. Daha yeni güncellendi, inanmazsan gel de bak :)
Hepinize öpücükler, yeni tarif ve fotoğraflar az sonraa!!

Kabak yemeklerine rejimde oldugum zamanlarda çok alışmıştım ve sevmiştim. Ya içini oyup kuşbaşı tavuk etiyle doldurup fırınlardım yada bol biberle az yağlı yemeğini yapardım. Ondan sonraki zamanlarda haftada mutlaka 1-2 kez zaman zaman bol prinçli hep pişer bizim evde. Kabaklı pamuk dikkatimi çekti denemem lazım. Ellerine sağlık.

Yorum Gönder

eXTReMe Tracker